dylano.reismee.nl

Mijn nieuwjaarsblog!

Hallo allemaal,


Ik heb weer wat verhalen te vertellen hoor!


Ik ben nu officieel een snowboard instructeur (als vrijwilliger). Ik ben een vrijwilliger omdat ik van mijn VISA niet echt werk mag doen. Maar dat maakt niet uit want ik kan nu nog steeds doen wat ik wilde doen en dat is les geven in snowboarden. Ik heb al twee shadow lessen gedaan, dus lessen dat ik iemand anders help met het uitleggen/leren hoe je moet snowboarden. Ik mag jammer genoeg niet alleen les geven omdat ik een vrijwilliger ben, maar om heel eerlijk te zijn vind ik dat helemaal niet erg. Omdat samen met iemand anders les geven toch veel leuker en makkelijker is. Ik heb dus nu ook een snowboard uniform dat laat zien dat ik bij de berg werk en moet die ook iedere dag dragen als ik naar de berg ga. Dat moet omdat als de berg te weinig les gevers heeft ze bijvoorbeeld mij kunnen inschakelen zodat ze nog steeds hun klanten les kunnen geven. Ik ga ook iedere zaterdag met mijn gast familie skiën of snowboarden en daarnaast ook nog met mijn vrienden door de weeks als ik kan of in het weekend.


Ik hoop dat iedereen ook een hele fijne kerst heeft gehad, ik in ieder geval wel. Ik ben met mijn gast familie naar New Jersey geweest om kerst te vieren bij de oma van mijn gast broertje. De rit daar naartoe was 6 uur, maar op de heen weg hebben we wel mooie dingen gezien zoals de skyline van New York en de mooie stad en de gebouwen van Philadelphia. Toen we uiteindelijk gearriveerd waren gingen we de spullen uitpakken en daarna de rest van de dag chillen. De volgende dag moest ik weer vroeg opstaan 8:30 L. Toen kregen we een lekker ontbijtje van de oma van Alex, broodje ei met bacon en toen we klaar waren met alles zijn we Philadelphia gegaan. We zijn de mooie stad gelopen en zijn naar een museum geweest. Het museum ging over vroeger en over de slavernij, oorlog en Amerika zelf. Toen we door het museum zijn doorgelopen zijn we naar de twee boten buiten die bij het museum hoorde gelopen. Het ene schip was een hele grootte stoomboot en het andere was een onderzeeër. Het was op zich wel gaaf maar de luxe en de ruimte is echt heel klein en minimaal. De belangrijke mensen hadden op zich nog wel een beetje een normale ruimte op de stoomboot maar de normale bemanning echt totaal niet, maar dat was normaal in die tijd. Daarna zijn we naar de onderzeeër gegaan en dat was echt niet normaal klein. Ik had echt moeite om iedere keer door die deuren heen te lopen omdat ze 1 meter lang waren en 50 cm breed, het waren ovale deuren. Daarna zijn we naar de beroemde bel geweest van Philadelphia en toen nog door de stad heen gelopen. Tijdens het lopen door de stad zijn we nog gaan lunchen bij een goede broodjes zaak. Toen het rond 17:00 was zijn we weer naar huis gegaan en hebben we de rest van de avond ons eigen dingetje gedaan.


De volgende dag was het kerstmis en gingen we natuurlijk de cadeautjes open maken. Het was echt hartstikke gezellig om dat te doen en heb heel veel leuke dingen gekregen zoals, Monopoly, Europese chocolade (want de chocolade hier is echt niet te eten), Haribo snoep, Wintersport kleding, gift card, NL mayonaise en nog wat dingen. In de avond hebben we lekker met z’n allen een kerst diner gegeten en nog wat spelletjes gedaan en rond 19:00 zijn we nog gaan rond rijden. We zijn langs allemaal verlichte huizen gereden en dat zag er echt heel leuk uit. De volgende dag moest ik weer vroeg opstaan omdat we weer naar huis gingen. Heb meer dan de helft van de rit geslapen dus dat ging ook weer snel voorbij.


Op school gaat ook alles goed, zit nu op het einde van mijn semester dus ga het weer hartstikke druk krijgen met school. We krijgen allemaal eind projecten dat we moeten doen voordat het semester is afgelopen. Het word beoordeelt als een examen, dus de score voor je project is 50% en je cijfer voor normaal is 50%. Dus tussen 20 januari en 28 januari ben ik klaar met mijn eerste semester. De tijd gaat hier echt niet normaal snel. Ik ga waarschijnlijk op het einde van het semester met wat vrienden naar een grotere berg om daar lekker te skiën en vieren dat we het hebben gehaald en we weer met nieuw semester gaan beginnen.


Iedereen een heel gelukkig nieuwjaar gewenst en maak het er het beste van. Ik verblijf een klein half jaartje van 2019 in Amerika en ga er alles aan doen om het leuk te houden. Helaas vieren de Amerikanen hier niet echt het nieuwe jaar en we mogen ook geen vuurwerk afsteken omdat het hier illegaal is in Massachusetts. Ik heb vandaag wel een ontbijt gehad bij vrienden wat wel hartstikke gezellig was. Wat ik wel jammer vind hier is dat ze zelfs niet tot 00:00 op blijven voor het nieuwe jaar. Maar ja, dat hoort ook bij het Amerika experience.


Dus heb het nog steeds hartstikke erg naar mijn zin!



Reacties

Reacties

Christina

Wat leuk om weer te lezen hoe je je vermaakt en wat je allemaal doet! Super gaaf dat je als snowboard instructeur aan de slag kan. Zo zie je maar... de aanhouder wint ? Ontzettend trots op je! ?

Maaike

Een heel goed nieuwjaar voor jou.
Leuk te lezen dat je het zo naar he zin hebt. En leuk te lezen dat je het verschil tussen Nederland en Amerika meemaakt. Alles heeft z’n charme. Het ene is leuker in Nederland en het andere in Amerika.
Geniet het komende half jaar nog in de States. Dan zien wij je weer en horen we de verhalen graag live van je.

Fedor

De beste wensen voor 2019 en dat je nog veel plezier mag beleven in de US ?. Het blijft een unieke ervaring die niemand je meer gaat “afnemen” en geniet lekker van de sneeuw de komende tijd. Lekker dat het goed gaat op Highschool en top dat je ook nog is les gaat geven op de berg in Massachusetts ??, we zijn trots op je.

Ymi

Heerlijk om je weer even gezien en gesproken te hebben. Nu dit mooie verhaal met foto’s! Man man man wat een bofkont ben je. Boardse op jullie berg en succes op school mop! X van ons allemaal.

Marja & Peter

Jah , Dylano zo maak je een stukje cultuur maar ook geschiedenis mee in een ander land , fijn dat je het zo naar je zin hebt en er ook zo van geniet .....doe je goed . Groetjesssss en knuzzzz van Peter en Marja.

Marco

He wat leuk nog een ski/SB leraar in de vriendengroep. Heb je daar een formeel bewijs van Dylano? Zo ja dan kan je bekijken of deze gebruikt kan worden in Europa / NL, zodat je als je interesse hebt verder kan groeien in het SB leraarschap. Want er zijn nog vele leuke opleidingen te doen hier aan deze kant van de plas. Veel plezier en weer een heel gaaf stukje met leuke foto's. Je gaat straks nog USA missen als je weer naar NL komt, maar zover is het nog niet. Veel plezier en suc6 met je toetsen. Gr van een skileraar (die momenteel even uitgeschakeld is ivm een ski-ongelukje).

Odile en Bert

Wat maak je veel mee ! Zo leuk !!!
Heel veel plezier in de sneeuw.
We wensen je ook een heel gelukkig 2019.
Groetjes

Dick en Monique

Ook voor jou een gelukkig en gezond 2019 toe gewenst. Wat gaat de tijd toch snel voorbij. Al weer ruim 4 maanden in Amerika en zo te lezen vermaak je je uitstekend. En heerlijk als je zo lekker sportief bezig kan zijn. Trouwens een mooi moment om tijdens de grote verbouwing thuis in een ander continent te zijn. Veel plezier de komende maanden.

Diana

Heey Dylano,
Wat leuk om te lezen allemaal.
Het winterseizoen daar nog niet voorbij??
Je bent inmiddels al weer een paar maandjes verder en nu nog 3maanden ongeveer.
Je maakt heel wat mee in zo'n jaartje en doet een heleboel ervaringen op.
Hoop dat je nog een leuke tijd hebt en hoor graag weer van je.
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active