dylano.reismee.nl

2e Semester

Hallo Allemaal,


Ik weet het ik heb een lange tijd niks van mij laten horen maar dat ga ik weer goed maken met deze blog. Er was wat mis gegaan met mijn laatste blog dus sommige mensen hebben die niet ontvangen. De blog heet ''Mijn Nieuwjaarsblog'' dus als je die nog niet hebt gelezen SNEL DOEN!


Het tweede semester is alweer voor een aantal weken begonnen en heb dus ook weer nieuwe vakken. Mijn eerste vak die ik heb is Personal Finance (A Block). Daar hebben we het allemaal over de belastingen, verzekering, betalings middelen, de economie, de stock market en over de overheid. Het is een leuk en heel makkelijk vak. We krijgen daar helemaal geen huiswerk en de opdrachten die we krijgen zijn echt super makkelijk. Maar moet wel eerlijk zeggen dat soms deze klas wel een beetje saai is, maar ja dat moet ik er dan maar voor op geven als ik z’n makkelijke klas heb ;).
Mijn tweede vak die ik heb is Gym (B Block). Daar ben ik natuurlijk hartstikke blij mee omdat ik heel veel van sporten houw. Gym is hier heel anders dan dat ik gewent ben in Nederland. Voor dat we beginnen met de Gym les moeten we eerst warm lopen en ja echt letterlijk warm lopen. Daarna moeten we rekken en strekken maar dat doen we niet stil staand. We moeten in 6 rijen staan en dan naar voren lopen en dan zegt de Gym leraar welke oefening we moeten doen. Als we daar mee klaar zijn moeten we 10 Push Ups en 15 Crunches doen en dat 2 keer. Daarna zijn we eindelijk klaar om de echte Gym les te starten. Maar het is Amerika he dus we moeten veel sporten. Dus meestal moeten we 2 min rennen dan 5 Push Ups en 10 Crunches en dan 1 min lopen en dat 4 keer doen. Als we daar mee klaar zijn gaan we met de echte Gymles beginnen. Het verschilt wat we doen, we kunnen soort van trefbal maar dan iedereen voor zich doen. Wat trouwens veel minder moeilijk is omdat we hier in Amerika met de bal mogen lopen L. Of we spelen Togo ball en dat is een soort van volleybal maar dan met een stretch bal. Maar dat is ook weer wat makkelijker want we mogen de bal vast pakken. Mat ball is ook een leuk spel dat we spelen. Het is soort van Honk Ball maar dan schiet je de bal met je voeten. Dus over het algemeen is gym hartstikke leuk.
Mijn Derde vak die ik heb is Field Botony(C Block). Field Botony is een soort van planten biologie. Alles gaat over planten in dit vak, wat best wel interessant is want ik weet nu welke plant er het aller eerst op aarde was (Liverwort). We doen heel veel leuke proefjes en we krijgen ook best wel vaak eten bij die proefjes. We hebben bijvoorbeeld verschillende chocolade geproefd en dan wel de goede chocolade (Lint chocolade) en niet die vieze Amerikaanse chocolade. We hebben ook verschillende soorten appels geproefd en sinaasappels ect. We moeten ook voor onze eigen plant zorgen wat op zich ook wel leuk is want we kunnen het over potten en we moeten iedere maandag en donderdag checken voor insecten en ook water geven. We gaan ook naar buiten als het weer lekker is. Dus ook dit vak is lekker makkelijk.
Mijn vierde vak die ik heb is Psychology (D Block). Psychology is echt een hartstikke leuk vak omdat het net als bij alle andere vakken lekker makkelijk is maar ook omdat mijn klas echt super gezellig is. Hier hebben we het over je gedachten en wat er allemaal in speelt, de fases die je hebt als je gaat slapen, criminelen en wat er in hun gedachten afspeelt, hoe je iemand kan misleiden en hoe je kan zien of er wat mis is met iemand. Dus dit is ook hartstikke interessant. Iets heel anders dan dat we in Nederland hebben. We hebben bijvoorbeeld een oude gevangenis bewaker op bezoek gehad en ze vertelde ons hoe het er in toeging. Hoe snel de situatie kan veranderen in de gevangenis. Ze liet ons een video zien dat er twee basketbal games werden gespeeld en dat er twee mensen van de twee verschillende games tegen elkaar op botsten en daar dus een heel groot gevecht door kwam. De hele zaal was afgezet omdat letterlijk iedereen met elkaar ging vechten.



Na school heb ik Lacrosse. Dus ik doe weer een school sport. Afgelopen week hebben we de try-outs gehad en omdat dit de eerste keer is dat ik Lacrosse speel was ik natuurlijk niet zo goed. Maar dat weer houd me er natuurlijk niet van om gewoon goed mijn best te doen om te zorgen dat ik zo hoog mogelijk kan gaan spelen. We hebben 2 teams voor Lacrosse, Varsity en JV (Junior Varsity). Varsity is het hogere team en JV het lagere en omdat ik zo goed mijn best heb gedaan zij de team captain van Varsity tegen mij dat ik nog een kans heb om in Varsity te komen. Daar zou ik natuurlijk hartstikke blij mee zijn want dat zou dus betekenen dat ik in mijn eerste jaar Lacrosse, gelijk het hogere team zou halen. Aankomende dinsdag hebben we een oefen wedstrijd dus dan kan ik ook zien hoe het er in een echte wedstrijd aan toe gaat.


Ik werk nog steeds als een vrijwilliger op de berg en geef dus ook nog snowboard les. Er zijn alleen we wat dingen veranderd. Omdat ik een vrijwilliger ben wisten de mensen van de snowboard school niet zo goed wat ze met me moesten doen, dus ik werd bij de adaptive kant gezet. Adaptive is een ski/snowboard school maar dan alleen voor speciale kinderen zoals kinderen met downsyndroom. Dus dit soort kinderen hebben het veel lastiger met het leren van skiën of snowboarden. Dus we moeten altijd heel veel geduld hebben met deze kinderen omdat ze ook niet zo goed kunnen luisteren en heel snel afgeleid worden.
Ik geef ook nog normale snowboard les alleen niet zoveel omdat ik bij de adaptive kant hoor te helpen. Dus als ze mijn hulp niet nodig hebben ga ik naar de normale snowboard kant. Ik mag officieel geen les alleen geven omdat ik een vrijwilliger ben maar ik geef soms wel alleen les omdat ze weten dat ik het kan. Ik help meestal een persoon dat een wat grotere groep heeft zodat we heb kunnen verdelen.
En als de snowboard kant mijn hulp niet nodig heeft dan ga ik naar Polar kids. Polar kids is een ski/snowboard school maar dan voor kleine kinderen met de leeftijd tussen 4 tot 8. Polar kids is hartstikke leuk om te doen, maar is ook heel vermoeiend. Dus ik kan altijd wel wat doen als ik geen Adaptive les heb.


Ik heb me ook weer ingeschreven voor voetbal dus dat gaat er ook weer binnenkort aan komen. En als het goed is word dit team beter dan mijn High School team waar ik hartstikke blij mee zou zijn. Want mijn High School team was geen succes. Ga dus ook weer twee training per week krijgen en een wedstrijd op zaterdag. Dus het komt er op neer dat ik hier in Amerika heel veel sport. Op bepaalde dagen ga ik wel 3 keer sporten: Gym van 1 uur, Lacrosse training van 2 uur en voetbal trainging van 2 uur. Dat wordt gewoon 5 uur sporten op twee dagen van de week, dat is een hemel voor mij.


Ik heb helaas geen foto’s deze keer.


Heb het dus nog hartikke druk en naar mijn zin en hoop dat ik jullie weer heb voldaan met deze blog.


Als jullie nog vragen hebben app me maar en dan zal ik ze beantwoorden.

Reacties

Reacties

Christina

Hey man, leuk om weer te lezen! Wat schrijf je toch leuk. Jammer dat je geen foto’s hebt, maar misschien komt dat de volgende keer weer. Nog 3 maanden genieten en dan zit het er alweer op. De tijd vliegt ? Blijf volop genieten. Xxx

Maaike

Goed te horen dat je tweede semester leuk is. En dat je veel mag sporten is natuurlijk helemaal super!
Nog een paar maanden en dan ga je weer mee in het Nederlandse leven. Geniet dus nog maar even van de (makkelijke) vakken op school en he sportieve activiteiten. Dat wordt straks kiezen welke sport(en) je in Nederland gaat doen.

Met ons gaat alles prima. Yannick en Kim hebben het naar hun zin op school en zijn ook lekker aan het sporten. 3x in de week hockey en daarnaast scheidsrechter bij hockeywedstrijden. Yannick geeft ook training aan een groep jongens van ongeveer 12 jaar oud en is mede-coach van het team. Ook hier hebben Yannick en Kim het dus lekker druk.

Het wordt nu voorzichtig mooi weer. Dus iedereen kan weer lekker naar buiten. Heerlijk.

Geniet nog even van je laatste maanden en daarna van de vakantie met je ouders. Dan zien we je later dit jaar misschien wel weer.

Groetjes uit het zuiden,
Maaike

Fedor

He man, weer een leuke blog en toch weer wat nieuwtjes gelezen die we nog niet wisten ?.

Nog lekker genieten de laatste 3 maanden en dan gaan we je ‘ontvoeren’ om er zeker van te zijn dat je weer mee komt naar NL ?.

Marja & Peter

Heyyy , Dylano wat ben je een druk mannetje sjeg , als je er nog steeds plezier in hebt is het TOP en zo te lezen is dat zo,geniet er nog maar even van want voor je het weet komen je ouders je ( ontvoeren ) .....;-) .....je wordt erg gemist .Dikke knuffels ONS

Fred en Petra Kolijn

Hoi Dylano
Ook voor jou geldt inmiddels dat time flies. Zo sta je nog op een mooie afscheidsavond in Almere en het is al weer lente.
Je schrijft heel leuk en proef daaruit dat je het reuze naar de zin hebt.
Heel veel plezier en een leerzaam vervolg.

Omi

Hoi lieve Daan,
Man wat heb jij een heerlijk leven. Natuurlijk mis je je ouders, maar het liefste
wat je doet is sporten en je dóét bijna niks anders. Buiten het sporten spreek je
natuurlijk vloeiend Engels. ( kan je ons een poepie laten ruiken)
Jij redt het wel en ik ben trots op je. Liefs, omi

Odile en Bert

Hallo Dylano,
Fijn om te lezen dat het zo goed gaat !
Wat een ervaring, zeg !
Groetjes.

Scott, Mandy, Mano en oma

Hoi Dylano,
Ik heb je verhaal voorgelezen aan Scott, Mano en oma. Leuk om te lezen dat je zo tevreden bent. Geniet lekker! Oma zegt dat ze heel veel van je houdt. Dikke knuffel van ons allemaal

Corrie en Martin

Hai man, het zijn weer allemaal leuke berichten en heel fijn voor jou dat er zoveel sport in jouw programma zit?. Is de sport academie niet iets voor jou wanneer je terug komt uit Amerika!!
Voor de laatste maanden wensen wij jou nog veel succes??⚽️?
Liefs Corrie en Martin?

Marco

Hi Dylano,

Als een echte wintersporter en ook ski/SB leraar weet je dat de sneeuw een zeer mooie tijd is. Voor mij was helaas het wintersport seizoen snel afgelopen, voordat het eigenlijk al was begonnen. Na mijn ski crash in oktober moet ik als vrijdag weer geopereerd worden.
Verder gaat mijn herstel steeds beter en loop ik alweer ruim een maand zonder krukken en heb ik afgelopen week mijn eerste rentewijzingen gemaakt bij de fysio.
Wat gaaf dat je zoveel kan sporten en dat is ook erg leuk en goed voor je gezondheid.
Ook nog leuke vakken en dan is het alweer aftellen voor de laatste 3 maanden.

Yannick is doordat hij met z'n team weer kampioen is geworden van de 1e klasse naar subtopklasse gepromoveerd. Ze zijn nu het hoogste team van heel Bergen op Zoom en krijgen nu wel pittige tegenstanders. Een aantal wedstrijden maar net verloren en afgelopen week een pak op hun broek gehad van Eindhoven. Onze kids spelen nu van Terneuzen t/m Eindhoven dus om de week een stukje rijden voor de wedstrijd. Gelukkig hebben ze ook veel hockeyteams in Breda zitten.
Deze afstanden zijn natuurlijk niets in vergelijking met Amerika. Hahahaha

Het gaat je goed en wanneer mogen we je volgende blog verwachten???
Gr Marco

Maaike

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!! ???????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active